کربلا (1) راوی دلیرمردان این آب و خاک است


ایسنا/ ایلام استاندار ایلام گفت: اگرچه سایت سالگرد آزادی مهران سرافراز در تقویم رسمی کشور خالی است، اما این روز باشکوه به زیباترین شکل ممکن در دل تاریخ دفاع مقدس نقش بسته و حکایت از داستان شجاعت دلیرمردان این مملکت.

«حسن بهرام نیا» در پیامی به مناسبت سالروز آزادسازی مهران در عملیات کربلای معلی (1) گفت: حماسه خاطره انگیز 19 تیر 65، سالروز آزادسازی مهران، یقینا یک اتفاق بزرگ و یک عطف است. نقطه ای از تاریخ دوران دفاع مقدس این حماسه بزرگ یادآور رشادت های سرداران و ایثارگری های رزمندگان دلاور اسلام و پشتیبانی ملت انقلابی و همیشه در اوج ایمان و پاکی است. امام شهدا، امام خمینی (ره) که به زیبایی فرمودند: «خداوند مهران را هم آزاد کرد».

در ادامه این پیام آمده است: اگرچه در تقویم رسمی کشور جای سالگرد آزادی مهران سرافراز خالی است، اما این روز باشکوه به زیباترین شکل ممکن در دل تاریخ دفاع مقدس حک شده و حکایت می کند. داستان شجاعت دلیرمردان این دیار. راوی کسانی که مردانه بر سر راه آب و خاک و دینشان ایستادند و نگذاشتند یک تکه خاک از این مرز انبوه به دست دشمن بیفتد.

حماسه آزادسازی مهران حاصل اتحاد و یکپارچگی نیروهای مسلح کشور در بهره گیری از توانمندی های عظیم مردمی بود که همه معادلات دشمن را نسبت به توانمندی های جمهوری اسلامی ایران سردرگم کرد.

اینک در سی و ششمین سالگرد این واقعه بزرگ، وظیفه تک تک ماست که قدردان مردمی باشیم که وفاداریشان نه تنها محدود به سال های سخت دوران دفاع مقدس نبود، بلکه امروز در خدمت زائران هستیم. اربعین حسینی ملقب به خادم الحسین علیه السلام.

در این راستا و در کار و شأن دولت تلاش می شود تا با تکمیل زیرساخت ها در حوزه های مختلف آب و خاک، کشاورزی، منطقه آزاد، مرز مشترک و اربعین و… توانمندی ها و توانمندی های مهران عزیز بهینه شود. در راستای توسعه این کشور پرمهر اقداماتی را انجام داده است تا با توجه به پتانسیل های آینده به زودی شاهد درخشش این منطقه به عنوان یکی از مناطق پیشرفته و توسعه یافته کشور باشیم.

و اینگونه بود که شهری که دیروز با عملیات کربلای 1 آزاد شد، امروز به بندر و مسیر شماره یک کربلا تبدیل شده و هر ساله پذیرای میلیون ها زائر آقا اباعبدالله الحسین(ع) است. دشت کربلا

در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، رزمندگان اسلام و ایثارگران عزیز حماسه آزادی مهران، این روز بزرگ و عزیز را که یکی از باشکوه ترین، ماندگارترین و شیرین ترین وقایع تاریخ عصر ایران است برای شما آرزومندم. دفاع مقدس به مردم شریف و شهیدپرور استان ایلام. اینجانب به ویژه به شهروندان عزیز مهرانی و همه هموطنان در اقصی نقاط ایران اسلامی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند متعال سلامتی و توفیق همگان را مسالت دارم.


منبع

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی مازندران (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *