واکنش روسیه به احتمال ارسال موشک های دوربرد آمریکا به کی یف؛ “به خودت برگرد!”


سفیر روسیه در ایالات متحده گفت که مسکو انتظار دارد که ایالات متحده برای تصمیم گیری در مورد ارسال موشک های دوربرد به اوکراین از عقل سلیم استفاده کند.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری سیان روز پنجشنبه گزارش داد که واشنگتن ممکن است سامانه های تسلیحات موشکی دوربرد را در بسته کمکی جدید اوکراین قرار دهد. اوکراین از ایالات متحده یک موشک انداز چندگانه و یک سیستم راکت متحرک درخواست کرد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون روز پنجشنبه گفت که ایالات متحده هنوز تصمیمی برای ارسال این تسلیحات نگرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا گفت: امیدواریم عقل سلیم پیروز شود و واشنگتن چنین اقدام تحریک آمیزی را انجام ندهد.

این دیپلمات خاطرنشان کرد که مسکو بارها از طریق کانال های دیپلماتیک به واشنگتن هشدار داده است که ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین خطر تشدید تنش ها را افزایش می دهد.

آنتونوف گفت: “آمریکایی ها به خوبی می دانند که اقدامات آنها چشم انداز صلح را توهم آمیزتر می کند.” واشنگتن به طور فزاینده ای درگیر بحران اوکراین می شود و این عواقب غیر قابل پیش بینی برای امنیت جهانی دارد.

این دیپلمات ارشد معتقد است که در صورت ارسال این سلاح ها به اوکراین، می توان از آنها در نزدیکی مرز استفاده کرد و به اوکراین اجازه حمله به شهرهای روسیه را داد. آنتونوف گفت روسیه این وضعیت را نادیده نخواهد گرفت و اقداماتی را برای “از بین بردن ظرفیت” نیروهای اوکراینی انجام خواهد داد.

این دیپلمات از واشنگتن و کیف خواست تا “واقعیت” را بپذیرند و به سمت راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران حرکت کنند.

مقامات آمریکایی اواخر روز جمعه رسما تایید کردند که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در روزهای آینده سامانه های موشکی دوربرد را به کی یف ارسال خواهد کرد.

مقامات به وال استریت ژورنال گفتند در میان سلاح هایی که ایالات متحده قرار است به کی یف عرضه کند، چندین پرتاب کننده موشک MLRS هستند که پرتابگرهای توپخانه متحرکی هستند که می توانند راکت ها را در فاصله ده ها کیلومتری از هر سیستم فعلی به سمت اوکراین پرتاب کنند. همچنین انتظار می‌رود که ایالات متحده سیستم‌های موشکی متحرک توپخانه هیماراس را به اوکراین عرضه کند.

انتهای پیام


منبع

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی مازندران (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *