هشدار درباره نزدیک شدن موساد به مرزهای الجزایر


یک روزنامه فرانسوی ضمن ابراز نگرانی نسبت به سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به مراکش و نزدیک شدن موساد به مرزهای الجزایر، نسبت به پیامدهای ژئوپلتیک شدید این مساله برای امنیت الجزایر هشدار داد.

به گزارش ایسنا، روزنامه لکسپرسیون چاپ فرانسه نوشت، موساد به مرزهای الجزایر نزدیک شده و این امر پیامدهای ژئوپلتیک خطرناکی برای امنیت الجزایر دارد.

روزنامه لوموند این کشور نیز با اشاره به اینکه الجزایر قصد دارد تلاش‌های خود را معطوف پرونده صحرا و منطقه ساحل کند، نوشت، الجزایر با توجه به قراردادهای جنگی امضا شده میان دو طرف برای حمایت از امنیت ملی دو کشور، در حال بررسی پاسخ به محور نظامی مراکش-اسرائیل است.

لکسپرسیون در ادامه برخی واکنش‌های الجزایر به سفر بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به مراکش را بررسی کرد، این نشریه اظهارنظر عبدالعزیز جراد، نخست وزیر پیشین الجزایر درباره توافق مشترک واشنگتن-تل‌آویو-رباط درباره ماهیت مراکشی منطقه صحرا در اواخر ۲۰۲۰ را که گفته بود “الجزایر در قرارداد ترامپ برای تسریع در روند عادی‌سازی میان مراکش و اسرائیل هدف قرار گرفته است”، یادآور شد.

عبد المجید تبون، رئیس جمهور الجزایر ضمن ابراز تاسف نسبت به توافقنامه مراکش و رژیم صهیونیستی تاکید کرد: تهدید الجزایر از سوی مراکش رسوایی و مایه شرمساری است و از سال ۱۹۴۸ اتفاق نیفتاده است.

صالح قوجیل، رئیس پارلمان الجزایر نیز درباره سفر گانتس به مراکش گفته بود: الجزایر در این سفر هدف قرار دارد و دشمنان بیش از پیش در راستای مانع‌تراشی برای الجزایر تلاش می‌کنند.

رشید لزرق، پژوهشگر علوم سیاسی و قانون اساسی اظهار کرد: برقراری روابط سیاسی میان دوکشور اقدامی سیاسی است و بر اساس قوانین بین‌المللی هر کشوری حق دارد درباره چنین ارتباطی اظهارنظر مثبت یا منفی داشته باشد.

او با اشاره به تظاهرات الجزایری‌ها در شهرهای مختلف در اعتراض به وضعیت اجتماعی وخیم این کشور و درخواست برای آزادی و عدالت اجتماعی گفت: ساختار سیاسی الجزایر بر طرح یک دشمن خارجی برای عبور از بحران‌های داخلی استوار است.

انتهای پیام


مهمترین خبرهای ورزشی

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی مازندران (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *