هدف این است که بسیج شود تا بستری برای ایفای نقش مردم فراهم شود


ایسنا/ فارس رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: بسیج سازندگی در تلاش است تا بستر لازم و مناسب را برای ایفای نقش مردم در عرصه های محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی ایجاد کند و این الگو نشان دهنده نقش مردم در حل مشکلات جامعه است. .

سرهنگ اسماعیل قزل سفلی در نشست تخصصی قرارگاه اقتصاد روز دوشنبه 7 تیرماه در ناحیه مقاومت سپاه ناحیه مقاومت عشایری فارس گفت: بسیج سازندگی در تلاش است تا بستر لازم و مناسب را برای ایفای نقش مردم در این عرصه ایجاد کند. اقتصاد محرومیت زدایی و مقاومتی». الشان راحل (ره) در قالب بسیج طیبه ساخته شده است و این الگو نشان دهنده نقش مردم در حل مشکلات جامعه است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس افزود: بسیج سازندگی در قالب قرارگاه اقتصاد مقاومتی در تلاش است تا با استفاده از ظرفیت مردمی در جهت رفع مشکلات جامعه گام بردارد.

وی با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی گفت: محور اصلی ماموریت بسیج سازندگی بحث مبانی اقتصاد مقاومتی است.

قزل سفلی با اشاره به مهم ترین برنامه های جهادگران در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: کمک به افزایش تولید، تلاش برای ارتقای امنیت غذایی، ایجاد فرصت های شغلی، تلاش برای کاهش فاصله طبقاتی و ایجاد بستر برای ایجاد عدالت از جمله برنامه های است. مهمترین برنامه ها و اهداف بسیج». این زمینه است.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین راهبرد بسیج سازندگی در این حوزه، توانمندسازی مردم و تسهیل گری به جای کارآفرینی است.

قزل سفلی، قرض الحسنه را الگوی موفق در عرصه اشتغال زایی، کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: بسیج سازندگی به عنوان یک دستگاه اجرایی مردمی الگوی حرکت خود را بر اساس نمایندگی و کمک به مردمی شدن اقتصاد تعریف می کند. ” هدف اصلی خود را برای هر جا که مردم وارد شده اند در نظر می گیرد. راه ها باز است

صنایع دستی زنان عشایر همچنان درگیر موضوع دلالان است

سید محمد شکوهی فرمانده سپاه عشایر فارس نیز به گستردگی فعالیت ها و پراکندگی پایگاه های مقاومت عشایری اشاره کرد و گفت: با نگاهی به جریان اقتصاد مقاومتی می بینیم که جامعه عشایری یکی از مهمترین محورها است. اقشار در بحث اقتصاد مقاومتی افزایش تولید و اشتغال زایی مهم است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین محصولات عشایری مربوط به صنایع دستی است، افزود: در بحث صنایع دستی زنان عشایر در همه جای فارس هنرمند هستند که تولیدات صنایع دستی آنها در کشور بی نظیر است اما متاسفانه در این تولیدات دلال و واسطه هستند. از آن سود.” قطع كردن. بدین ترتیب امید است با برپایی نمایشگاه دائمی صنایع دستی عشایری موجب حذف واسطه ها و همچنین تسهیل در تولید برای جامعه عشایری با کمک به ایجاد کارگاه ها شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس از دیگر مشکلات جامعه عشایری از جمله خشکسالی و نبود مراتع کافی، مشکل آب شرب در شهرک ها، تخریب مراتع عشایری، مشکل تامین خوراک دام و … اشاره کرد. اقدامات گروه های جهادی برای رفع مشکل عشایر انجام شده که قابل تقدیر است و امید است مسئولان در این زمینه همکاری بیشتری با این جهادگران داشته باشند.

راه اندازی مراکز تولیدی و کارگاه های کوچک عشایری با کمک اعتبارات قرض الحسنه بسیج

رئیس بسیج سازندگی ناحیه عشایری نیز به مهمترین اقدامات در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی خدمات مختلفی به جامعه عشایری ارائه شد و تلاش شد تا از قرض الحسنه استفاده شود. و سایر اعتبارات سازمانی زمینه کارآفرینی و اشتغال زایی را فراهم کند.

ناصر کریمی مقدم افزود: خوشبختانه طی سال گذشته 38 مرکز پرورش گاو سبک، 8 مرکز تولید عسل، 6 مرکز پرورش قارچ، 4 مرغداری و بلدرچین بومی، 45 کارگاه صنایع دستی، شیرینی پزی محلی و 8 کارگاه خیاطی در این مرکز فعالیت داشتند. به دنبال ارائه محصولات این مراکز در قالب فروشگاه امام صادق (ع) و نمایشگاه اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام


منبع

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی مازندران (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *