نهضت ملی مسکن در خراسان شمالی نباید به سرنوشت مسکن مهر دچار شود


ایسنا/ خراسان شمالی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان خراسان شمالی تاکید کرد: مسئولان استانی مراقب باشند مسکن نهضت ملی خراسان شمالی به سرنوشت مسکن مهر دچار نشود و مردم نه برادر.

صادق سپیدکار در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسکن در خراسان شمالی یکی از موضوعاتی است که آسیب های اجتماعی زیادی را به همراه داشته است، بنابراین باید به نکاتی که به ویژه در مسکن مهر آسیب وارد کرد، توجه ویژه شود.

وی گفت: در پروژه های مسکن اجرا شده در سال های اخیر، طرح جامع شهری در نظر گرفته نشده و فضاهایی برای مساجد، پارک ها و مدارس بر اساس رشد منطقه در نظر گرفته نشده است.

وی نبود ضوابط نصب آسانسور را از دیگر مشکلات این حوزه دانست و افزود: عدم حضور نماینده اداره کل هنجارها از ابتدای ساخت و ساز در واحدهای مسکونی باعث شد تا هنجارهای لازم در این زمینه رعایت نشده باشد. مشاهده شده؛ ضمناً نباید آسانسور بدون تایید استاندارد روی این پروژه ها نصب شود.

سپیدکار استخدام پیمانکاران مجرب را یکی از الزامات مهم اجرای نهضت ملی مسکن در استان دانست و اظهار داشت: تجربه در این زمینه نباید مسکن مهر وجود داشته باشد.

وی لزوم تعامل و همکاری با اداره ثبت اسناد و مدارک و تحویل آن به مالکان پس از ساخت واحدهای مسکونی را از دیگر موارد مهم در این حوزه عنوان کرد.

وی گفت: مسئولان استانی توجه داشته باشند که اعتبارات به گونه ای در نظر گرفته شود که منجر به ناتمام ماندن برخی پروژه ها نشود. همچنین برای ساخت این واحدهای مسکونی باید از مصالح مورد نظر استفاده شود تا بسیاری از مشکلات فعلی پیش نیاید.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان خراسان شمالی نظارت مهندسان در روند ساخت و ساز پروژه های مسکن مهر را یکی از موضوعات اصلی دانست و گفت: مهندسان ناظر باید در زمان ساخت این پروژه ها حضور داشته باشند؛ اما در این راستا باید با حضور مهندسان ناظر در اجرای پروژه های مسکن مهر حضور داشته باشند. متأسفانه گاهی اوقات مهندسانی را می‌یابیم که هر ماه یک بار وارد پروژه می‌شوند و در نهایت اقداماتی را تأیید می‌کنند که چنین رفتاری باعث ایجاد مشکلاتی مانند متروپل می‌شود.

وی ادامه داد: در شهرهای کوچک نظام مهندسی بر روند ساخت پروژه نظارت ندارد و بنیاد مسکن فقط بر سازه نظارت دارد. یعنی بازرسی از تاسیسات صورت نمی گیرد، بنابراین باید بر این موضوع نیز تاکید شود و مصالح به کار رفته در پروژه های شهرهای کوچک نیز نظارت شود.

وی افزود: ادارات و مجتمع های خدماتی بعد از ساخت این پروژه ها باید با یکدیگر هماهنگ شوند و این اتفاق نیفتد که هر مجموعه ای مانند یک جزیره بارها و بارها کار خود را برای تخریب آسفالت و مجسمه انجام دهد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی تاکید کرد: عدم رعایت هر یک از این موارد مصداق ترک فعل خواهد بود و دستگاه قضایی برای پیگیری آن وارد عمل می شود.

انتهای پیام


منبع

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی مازندران (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *