مجری برنامه کودکان ناراضی به یک فاجعه

سارا رستاپور، برنامه‌ریز و مجری حوزه کودک معتقد است تلویزیون آنچنان که باید به حوزه کودک و نوجوان توجه نمی‌کند و شاید در این حوزه ضعیف است.

این مجری کودک از مدیران جدید تلویزیون می خواهد که ضمن استفاده از پیشنهادات برنامه سازان فعلی و سابق، به حوزه کودک توجه بیشتری داشته باشند.

روستاپور با انتقاد از میزان بودجه اختصاص یافته به برنامه های کودک و نوجوان می گوید: بودجه ای که در حال حاضر برای ساخت یک سریال صرف می شود یک سال در شبکه کودک قابل استفاده است و این فاجعه است!

وی که این روزها مشغول آماده سازی سری جدید برنامه «مهد پویا» برای شبکه پویا است، در گفت وگو با ایسنا، گفت: فکر می کنم حضور بچه های باتجربه ای در این عرصه مانند ایرج طهماسب، مرضیه برومند، حمید جبلی، عادل وجود داشته باشد. بزدوده و غیره. آیا می تواند باعث رونق و توسعه فضای برنامه کودک شود؟ وی گفت: در حال حاضر مخاطبان زیادی به سمت تریبون ها روی آورده اند که مشخصا این یک اتفاق عمومی است و فقط برای ایران نیست؛ یعنی در بسیاری از کشورهای دیگر این اتفاق افتاده است و انصافاً امروز پلتفرم های ما خیلی خوب کار می کنند. این روزها اما به نظرم حضور افراد با تجربه در تلویزیون کمک زیادی به رونق برنامه های کودک می کند.

وی در پاسخ به این سوال که گاهی در حوزه کودک انتقاداتی درباره بی توجهی وجود دارد، چقدر با این دیدگاه موافق هستید؟ وی تصریح کرد: این اتفاق بسیار ناراحت کننده است اما متاسفانه وجود دارد. به عنوان یک توسعه دهنده کودک، انتظار داشتم شبکه پویا و نهال ها در اولین قدم از هم جدا شوند. این میزان بودجه ای که برای سریال های تلویزیونی در نظر گرفته می شود اگر صرف اردوی کودک شود به نفع کشورمان است.

روستاپور نیز به نوبه خود از حذف ناگهانی سریال های کودک و نوجوان انتقاد کرد و گفت: ما قبلا سریال های کودک و نوجوان زیادی داشتیم. در دهه 70 و اوایل دهه 80 کارهای خوبی در این زمینه داشتیم که ناگهان حذف شدند! در صورتی که همین سریال می توانست کمک زیادی به جذب مردم کند. مثلاً در نوجوانی خودمان چیزهایی مثل «دنیای دریای شیرین» خیلی کمک کننده بود. متأسفانه در حال حاضر برنامه ای برای نوجوانان خود نداریم، فقط در حوزه کودک کمی کار خوبی انجام می دهیم که به نظر من بسیار رایج است و نیاز به بودجه دارد.

مجری برنامه کودکان ناراضی به یک فاجعه

سارا روستاپور و مرضیه برومند

این مجری کودک درباره پیشنهاد خود به مدیران جدید تلویزیون گفت: هنوز کارگردان جدیدی ندیده ام، اما قطعا تجربیاتی که در این سال ها به دست آورده ایم می تواند برای آنها بسیار مفید باشد. به نظر من بهترین پیشنهاد استفاده از تجربیات برنامه نویسان فعلی و سابق است که در این صورت از بسیاری از هزینه ها کاسته می شود اما تاکنون جلسه ای برگزار نشده است که مشخصاً ممکن است فرصتی نداشته باشد اما به هر حال امیدوارم اتفاقات خوب می افتد

وی در ادامه درباره طرح جوان سازی سازمان صدا و سیما و تاثیری که بر برنامه های تلویزیونی می گذارد، گفت: قطعا جوان سازی می تواند بسیار کمک کننده باشد. مثلا آقای سرشار که مدیر شبکه کودک بود به اندازه من جوان است و هر دو متولد 60 بودیم اما خیلی جاها نظر نمی دادند و همکاری زیادی صورت نمی گرفت. به نظر من اگر صداوسیما کارگردان های جوان می آورد باید دستش را هم باز کند. مدیران جوان ما که معمولاً 40 ساله هستند، خیلی جوان نیستند. مدیری که نباید 60 سال سن داشته باشد. به نظر من بهترین بازه سنی برای مدیریت تلویزیون بین 30 تا 50 سال است که می تواند کمک کننده باشد.

روستاپور تاکید کرد: امیدوارم در آینده نزدیک به رشته کودک اهمیت بیشتری داده شود. در همه کشورها اولین سرمایه گذاری روی گروه کودک و جوان است و متاسفانه بچه ها و جوانان ما علاقه زیادی به برنامه های طرف مقابل دارند و این خوب نیست. اگر بخواهند سرمایه گذاری کنند باید در همان گروه سنی سرمایه گذاری کنند.

سارا رستاپور در پایان درباره جدیدترین برنامه های خود به ایسنا گفت: پخش برنامه «پاشو پاشو کوچولو» که آخرین ضبط آن اسفند 1392 بوده و هم اکنون از شبکه رد پویا پخش می شود، اواخر خرداد ماه امسال به پایان می رسد نه آن. مشخص است که ادامه خواهد داشت یا خیر. در ضمن این روزها برنامه «مهد پویا» را تولید می کنم و در مرحله نگارش متن و تولید آیتم ها هستیم تا به ضبط اصلی برسیم. کار ما تماما عروسکی است و برای یک شبکه پویا تولید شده است. ما سعی می کنیم به این پاییز برسیم، اما نمی دانم.

مجری برنامه کودکان ناراضی به یک فاجعه

سارا روستاپور در «پاشو پاشو کوچولو»

انتهای پیام


منبع

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی مازندران (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *