دستگیری برخی مدیران نفتی در خوزستان در روزهای اخیر/ صدور 100 کیفرخواست برای جرایم اقتصادی و فساد اداری


ایسنا/ خوزستان دادستان مرکز استان خوزستان گفت: سال گذشته بیش از 100 کیفرخواست در بحث جرایم اقتصادی و مفاسد اداری استان خوزستان از مدیران و مسئولان ارشد استان در سال های گذشته و حتی از مسئولان اداری آن صادر شده است.

صادق جعفری چگنی در نشست خبری امروز (25 تیرماه) به مناسبت هفته قوه قضائیه در دادگستری خوزستان، گفت: اخلال در نظم عمومی. در استان خوزستان اگرچه نرخ رشد جرایم خشن نسبت به سایر استان ها بیشتر است، اما قوه قضائیه بسیار خوب است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در خصوص مفاسد اقتصادی دو دستگاه ویژه در استان مرکزی خوزستان در اختیار بازپرسی ها قرار گرفته است که در این دستگاه ها به جرایم اقتصادی و فساد اداری مقامات دولتی رسیدگی می شود.

دادستان اهواز گفت: سال گذشته بیش از 100 کیفرخواست در بحث جرایم اقتصادی و مفاسد اداری در استان خوزستان از سوی مدیران و مسئولان ارشد استان در سال های گذشته و حتی مسئولان اداری آن صادر شد که برخی از آنها به دلیل کیفرخواست صادر شد. عدم صلاحیت دادگاه مرکز استان جهت رسیدگی به دادسرای تهران ارسال شد.

وی افزود: در حوزه شرکت های نفتی و دستگاه های اجرایی مانند شهرداری ها تعداد زیادی از پرونده ها مربوط به فساد اداری است. در پرونده راه و شهرسازی، برخی شرکت های فولادی و برخی از مقامات ارشد سابق استان خوزستان کیفرخواست صادر شده و اخیراً مدیرکل یکی از سازمان های مسئول در دولت های گذشته بازداشت و چند نفر دیگر نیز در آزاد اروند کیفرخواست صادر شده اند. منطقه یا پرونده در حال بررسی است. برخی از مدیران نفتی نیز در روزهای اخیر بازداشت شده اند.

جعفری چگنی با اشاره به رسیدگی به پرونده حادثه متروپل افزود: بلافاصله از روز اول حادثه به دو صورت وارد حادثه متروپل شدیم. در راستای تاکیدات دادستانی کل کشور، پیگیری های لازم انجام شد و با تنظیم کیفرخواست در کمترین زمان ممکن به دادگاه ارسال می شود.

وی افزود: در این هفته شورای کارشناسی نیز نظر خود را اعلام می کند. به گفته هیأت کارشناسی، تاکنون 16 نفر در رابطه با حادثه متروپلیس دستگیر شده اند و ممکن است افراد دیگری نیز مجرم شناخته شوند.

دادستان مرکز خوزستان گفت: در این پرونده با هر رده و سمتی که باعث ریزش ساختمان شده باشد برخورد خواهیم کرد. علاوه بر این پرونده، پرونده و فساد مالی و تبانی مالی به طور جداگانه در حال بررسی است.

وی با اشاره به وضعیت ناایمن ساختمان دادگستری اهواز گفت: در بحث پل فولادی یا ساختمان دادگستری اهواز، روز گذشته با تشکیل جلسه ای بین دادگستری، موفق شدیم بخشی از مشکلات مربوط به مسکن این افراد را حل کنیم. تیم بحران و شورای امنیت». اقدامات لازم برای شناسایی مقصران پرونده چه از نظر فنی و چه از نظر قانونی انجام خواهد شد. با پیگیری های دادستانی اهواز توانستیم مشکل مسکن ساکنان این ساختمان را حل کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: در حوزه وزارت کشور در استان خوزستان حدود 323 هزار پرونده وصولی در وزارت کشور داشتیم و 336 هزار پرونده را مختومه کردیم.

انتهای پیام


منبع

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی مازندران (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *