جنجال ترکیه پس از اعلام ناپدید شدن 122 هزار پناهجوی سوری در دو سال گذشته


بیانیه وزارت کشور ترکیه مبنی بر ناپدید شدن 122000 پناهجوی سوری در دو سال گذشته بدون اطلاع از محل نگهداری آنها، جنجال گسترده ای را در داخل ترکیه ایجاد کرده است. تا جایی که احزاب مخالف در این زمینه به دولت حمله کردند، آنکارا را در اداره امور پناهندگان ناتوان دیدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الشرق الشرق الشرق الشرق، سخنگوی حزب جمهوری خلق ترکیه شنبه شب در واکنش به اظهارات معاون وزیر کشور مبنی بر کمبود اطلاعات در مورد 122 هزار پناهجوی سوری در ترکیه، گفت: “فایک اوزتراک” سخنگوی حزب جمهوری خلق، بزرگترین حزب مخالف ترکیه، شنبه شب گفت. -اوسط “اگر از آنها بپرسی می گویند ما کشور را اداره می کنیم… معاون وزیر. چه کار می کنی؟ 122000 سوری که از دست دادی را پیدا کن.”

معاون حزب خیر در واکنش به اظهارات معاون وزیر کشور ترکیه گفت: دولت میزان خطر فعلی را درک نمی کند. آیا این افراد نمی توانستند به گروه های تروریستی بپیوندند؟

قائم مقام حزب «فوترو» که یکی از احزاب اپوزیسیون حاکم است نیز اعلام کرد: آیا کشور اینگونه اداره می شود؟ شما حتی قادر به درک میزان و عمق خطر فعلی نیستید.

سه شنبه گذشته معاون وزیر کشور ترکیه در نشست کمیسیون حقوق بشر پارلمان ترکیه اعلام کرد که از سال 2016 تاکنون 122 هزار پناهجوی سوری وارد این کشور شده اند که علیرغم جستجوی اطلاعات در مورد آنها به مدت دو سال، هنوز اطلاعاتی از محل زندگی آنها در دست نیست. و کاری که آنها انجام می دهند.

وی افزود: حدود 3760 میلیون آواره سوری در ترکیه هستند که از 122000 نفر آنها اطلاعی در دست نیست.

معاون وزیر کشور ترکیه همچنین گفت که پلیس به آدرس وی مراجعه کرده اما در آنجا حضور نداشته و با هیچ نهاد دولتی تماس نگرفته است، بنابراین وزارت کشور روند شناسایی آنها را متوقف کرده است.

وی افزود: 667 هزار پناهجوی سوری در سال 2016 و پس از تحقیق و مطالعه به اروپا رفتند. وزارت کشور دریافت که بسیاری از پناهجویان در حال حاضر در کشور نیستند.

اعلام ناپدید شدن این تعداد زیادی از پناهجویان سوری، علاوه بر احزاب مخالف، موجی از جنجال و انتقاد از دولت را از سوی شهروندان در شبکه های اجتماعی به راه انداخت.

این در حالی است که روز گذشته وزارت دفاع ترکیه پنج تن از نیروهای مدافع خلق (SDF) که بزرگترین گروه نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) در منطقه موسوم به «سپر فرات» در شمال سوریه تحت اشغال است، دستگیر کرد. او گفت که آنکارا در استان حلب است.

وزارت کشور ترکیه در بیانیه ای با اشاره به حزب کارگران کردستان که در ترکیه یک سازمان تروریستی محسوب می شود، گفت: نه شمال سوریه و نه شمال عراق برای تروریست ها امن نیست.

همزمان، وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که تیم های تخصصی ترکیه یک کامیون مملو از بمب متعلق به یگان های کرد را در حومه روستای الحمران در حومه شرقی حلب منفجر کردند.

این وزارتخانه روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی سه شنبه گذشته اطلاعاتی درباره یک خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی روستای الحمران در خط تماس عملیات سپر فرات را شناسایی و منفجر کردند.

انتهای پیام


منبع

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی مازندران (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *