امکان تغییر شکل پرداخت یارانه از «نقدی» به «تخفیف خرید کالا»


با آغاز به کار طرح «دموکراتیزه‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها» از 20 اردیبهشت ماه، وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی مسئول تعیین وضعیت اقتصادی خانواده‌ها و رفع طبقه‌بندی آنها، روش‌های رسیدگی و ثبت اعتراض‌ها به حذف طبقه‌بندی را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه، افرادی که به هر نحوی با حذف طبقه بندی مخالفت می کنند، می توانند از طریق سامانه جامع رفاه ایران به وزارت تعاون، کار و رفاه مراجعه کنند. hemayat.mcls.gov.ir اعتراض خود را ثبت کنید و در صورت تایید اطلاعات اعلام شده کمک هزینه شما مسترد خواهد شد.

علاوه بر این، شماره تلفن 0216369 و گفتن شماره 09200006369 مربوط به وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی جهت رفع شبهات در اختیار عموم قرار گرفت.

این در حالی است که برخی از افراد از زمان شروع طرح یارانه های هدفمند در سال 1389 کمک نقدی دریافت نکرده اند و یا از سال 1393 به دلیل انصراف یا عدم ثبت نام مشمول دریافت کمک هزینه نشده اند و متقاضی شرایط مالی و اقتصادی برای دریافت معیشت جدید هستند. در سامانه ثبت شود که ظرف سه ماه آینده از سوی سازمان کانون یارانه ها اطلاع رسانی خواهد شد.

در صورت تایید درخواست، کمک هزینه زندگی جدید از ابتدای برنامه محاسبه و به خانوار تحویل داده می شود.

برای این موضوع نیازی به تماس حضوری و تلفنی با وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی نیست و پیگیری فقط از طریق سامانه سازمان راهنمایی کمک هزینه است که به زودی در دسترس خواهد بود.

عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این خصوص گفت: اجرای این طرح ملی سوالات و نگرانی هایی را برای افرادی که نیازمند شفافیت و حمایت همه جانبه هستند ایجاد کرده است. تیم های پاسخگویی وزارت مردم 24 ساعت شبانه روز به درخواست های خانواده ها و سوالات مربوط به اعطای کمک هزینه پاسخ می دهند.

وی افزود: در چهار روز ابتدایی طرح دو میلیون تماس و بازدید از محل انجام شد و اعتراض یک میلیون و 50 هزار نفر ثبت شد که در حال بررسی است.

به گزارش ایسنا، داریوش ابوحمزه، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه نیز اخیرا به سوالاتی درباره یارانه ها پاسخ داده است:

– ثبت نام بازماندگان جدید یارانه چگونه است؟

سازمان هدفمندی در روزهای آینده برای افرادی که قبلاً از یارانه انصراف داده اند یا به تازگی ازدواج کرده و تشکیل خانواده داده اند و یا به هر دلیلی از یارانه دریافت می کنند، سامانه ای ارائه خواهد کرد. پس از آن، اطلاعات متقاضیان سنجیده می شود و در صورت نبودن در بین 10 نفر، یارانه دریافت می کنند.

– چرا به عده ای که 45 هزار تومان یارانه می گرفتند یارانه جدیدی پرداخت نشد؟

برای 90 درصد افرادی که قبل از سیاست جدید دولت 45 هزار تومان یارانه دریافت کرده بودند، یارانه جدید پرداخت شد. مگر اینکه جزو دهک دهم بوده و 45 هزار تومان یارانه می گرفتند، حالا یارانه جدید به آنها پرداخت نمی شود.

– مردم چگونه به دهکی که در آن هستند اعتراض می کنند؟

مردم می توانند با شماره تلفن 6369 یا 09200006369 و یا به سایت «پشتیبانی» http://hemayat.mcls.gov.ir اعتراض خود را نسبت به دهک دهی نادرست اعلام کنند. ورود به سایت پشتیبانی و ثبت مشخصات در آنجا به معنای ثبت اعتراض است و اعتراض افراد به صورت سیستمی بررسی می شود.

– برخی افراد با حساب های شخصی خود برای امور خیریه و انواع کارهای اداری و حقوقی چرخش مالی داشته اند و به همین دلیل جزو 10 نفر اول محسوب می شوند و یارانه نگرفته اند، چه باید بکنند؟

در ابتدا باید گفت که نباید روی حساب شخصی موسساتی مانند خیریه یا شرکت ها کار اداری و قانونی انجام داد. شرکت ها، موسسات خیریه و غیره باید حساب های جداگانه داشته باشد و کارفرما نباید از حساب شخصی خود برای این وظایف قانونی و اداری استفاده کند.

این افراد نیز می توانند اعتراض خود را به طرق ذکر شده در بالا ثبت کنند و مدارک خود را در مهلت مقرر در اختیار این افراد قرار دهند و امیدواریم تا آن زمان حساب خود را جدا کرده و مشکلات خود را برطرف کنند.

– یارانه های بعدی چگونه پرداخت می شود؟

پرداخت بعدی نیز به همین صورت خواهد بود، اما ممکن است مدل از نقدی به «تخفیف خرید» روی کالا تغییر کند که در صورت اجرای این سیاست اطلاع رسانی خواهد شد.

– بلوک یارانه چه زمانی برداشته می شود؟

یارانه ها زیاد روی بلوک نمی ماند و دلیل این بلوک در تاریخ دقیق بررسی یارانه ها باقی می ماند و از این نظر در حال حاضر در حساب ها بلوکه شده است و با اجرای سیاست ها می توان پول را برداشت کرد.

انتهای پیام


منبع

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی مازندران (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *